Sluit Aan het laden....

Een kerstkaart mailen

Zorgeloos een kerstkaart nieuwsbrief maken


Uw klant per mail een fijne kerst en een goed nieuwjaar wensen? Ook dat is mogelijk, wij nemen alle zorgen uit handen en zorgen voor een professionele nieuwsbrief. We zullen deze namens u versturen.

Ontwerp omzetten naar HTML
Professionele aflevering
1000 mails inbegrepen

Begin wedstrijd Prijzen

Digitale kerstkaarten, Tips & Tricks

Sinds de opkomst van de digitale wereld worden er steeds minder gedrukte kerstkaarten verstuurd. De gedrukte kerstkaarten maakten de afgelopen jaren plaats voor de digitale kaart. Voor veel bedrijven is dit een goede oplossing om hun klanten te benaderen. Een digitale kerstkaart kun je zelfs nog een paar dagen voor het einde van het jaar versturen. Het enige wat je als bedrijf nodig hebt zijn de emailadressen van je klanten en natuurlijk een digitale kerstkaart.

Digitale kerstkaart ontwerpen

Voordat je digitale kerstkaarten gaat versturen naar jouw klanten of partners is het van belang dat je goed nadenkt over hoe jouw kerstkaart eruit moet zien. De digitale kaart is de ideale manier om jouw klanten te bedanken voor het afgelopen jaar en de wensen uit te spreken voor het volgende jaar. Kom dus niet met een standaard kaartje bij je klanten aanzetten. Je kunt het beste zelf een kaartje maken of een kaartje laten ontwerpen. Crowdsite heeft voor jou de oplossing om een kerstkaart te laten ontwerpen. Je kunt namelijk op kerstkaarten ontwerpen een wedstrijd starten. Ontwerpers kunnen verschillende designs insturen en jij kunt dan de beste uitkiezen. Een extra service die Crowdsite aanbiedt is het verzenden van de kerstkaarten in de vorm van een nieuwsbrief naar al je geadresseerden. Maar dat is niet het enige. We houden ook nog belangrijke elementen voor je bij zoals de delivery rate, het bouncepercentage en de open rate. Leuke termen zal je denken, maar wat houden ze nu eigenlijk in? Wij leggen het hieronder kort voor je uit.

Bouncepercentage

Het bouncepercentage in e-mailmarketing is het percentage wat niet geleverd kan worden in de ontvangers inbox. Er zijn twee soorten bounce. Je hebt de zogeheten ‘soft bounce’ en je hebt ‘hard bounce’. ‘Soft bounce’ is het aantal mails wat niet geleverd kan worden doordat bijvoorbeeld de inbox van de ontvanger vol zit of omdat de server er tijdelijk uit ligt. ‘Hard bounce’ krijg je als je jouw mails naar een foutief e-mailadres stuurt. Het is belangrijk dat je niet te vaak ‘hard bounce’ hebt. Na teveel ‘hard bounces’ kan jouw organisatie eruit zien als een spammer, waardoor mails in ongewenste e-mail verdwijnen of juist helemaal niet meer aankomen. Het is dus belangrijk om ‘hard bounce’ er meteen uit te halen.

Er zijn een aantal voordelen voor het meten van je bouncepercentage:

Delivery rate

De delivery rate is het percentage van e-mails die daadwerkelijk in de inbox van de ontvangers zijn gekomen. De delivery rate wordt berekend door de harde en zachte bounces af te trekken van het bruto aantal e-mails en dit getal vervolgens te delen door het bruto aantal e-mails. De delivery rate is heel belangrijk. Het kan het verschil tussen succes of falen betekenen. Om enige kans met je e-mailcampagne te maken moeten de mails aankomen. Je zal je moeten richten op een afleveringspercentage van 95% of hoger. Als er een verschil zit tussen de ene e-mail campagne en de andere zal je moeten kijken naar de onderwerpregel en de inhoud. Het kan namelijk zijn dat er inhoud in staat die door de server of firewall van een bedrijf als spam wordt ervaren. Hierdoor kunnen veel meer mails dan normaal worden geblokkeerd.

Er zijn een aantal voordelen voor het bijhouden van de delivery rate:

Open rate

De open rate is de maatstaf voor het meten van je geopende e-mails. Hoeveel e-mails die je verstuurd worden daadwerkelijk geopend. De open rate geeft zowel een percentage als een aantal aan. een open rate van gemiddeld 30% kan als normaal worden ervaren, maar je wilt natuurlijk een zo hoog mogelijke open rate hebben. De open rate kan verbeterd worden door de volgende zaken:

De kosten van e-mail marketing?

De kosten zijn laag, mits je een goede nieuwsbrief maakt die past bij de doelgroep. Een nieuwsbrief sturen zonder dat deze gelezen wordt is natuurlijk zonde van de moeite. Laat ons helpen met het

Ontwerp laten maken Lees meer over prijzen

Ben je ontwerper? Registreer je nu! Lees meer
32%
()

Uploaden annuleren